5 - googleMaps
155 ocen - googleMaps
42-600 Tarnowskie Góry
Wywiad z laureatem
Jak długo prowadzi Pani Doktor swój gabinet i skąd wzięła się decyzja, aby obrać taką ścieżkę zawodową?
Dr n. med. Marta Adwent: Gabinet prowadzę od grudnia 2015 roku. Dlaczego zostałam stomatologiem… Już od najmłodszych lat fascynowała mnie kwestia zębów mlecznych. Koleżanki i koledzy przychodzili do mnie, aby pomóc im je usunąć. Brałam sobie swój sprzęt, swoje gaziki i te ząbki usuwałam. Jako kilkulatka. (Śmiech) W tej drodze wspierali mnie rodzice i dziadkowie, sami nie będąc lekarzami. Zaczęłam w rodzinie taki pociąg do medycyny. W moje ślady poszła siostra i prowadzimy gabinet rodzinnie. Ona ma swoją część medycyny estetycznej, ja mam swoją stomatologiczną. I tak parę lat już sobie funkcjonujemy.
Co sprawia, że pacjenci tak doceniają gabinet i tak chętnie oceniają go pozytywnie? Jest Pani Doktor w końcu laureatką plebiscytu Top 100 of Poland, który bada poziom satysfakcji na podstawie opinii pozostawionych w Internecie. Na pewno nie łatwo było znaleźć się w setce najlepszych stomatologów w Polsce!
Dr n. med. Marta Adwent: To pytanie powinniśmy zadać naszym pacjentom, bo nie mnie to oceniać. Mogę tylko podejrzewać, że wpływa na to tworzenie takiej rodzinnej atmosfery w gabinecie. Wielu pacjentów to podkreśla, że są traktowani bardzo przyjaźnie. Jako zespół (lekarz stomatolog, asystentka stomatologiczna i higienistka stomatologiczna) trzeba być do tego w bardzo dobrej komitywie, aby przekazać taką dobrą energię. Wszystko moim zdaniem zaczyna się od tego, że pacjent, wchodząc do gabinetu, czuje się jak gość – przychodzi w miejsce bliskie, a nie jakieś straszne. Od samego wejścia jest potraktowany serdecznie i przyjaźnie. To zawsze się starałam tworzyć we własnej placówce i myślę, że mi się to udało.
Cała reszta jest oczywiście wynikiem wiedzy i doświadczenia lekarzy oraz „przypadków”, które przyjmujemy. Trzeba pamiętać, że każdy z nich traktujemy absolutnie indywidualnie. Zespół tych czynników wpływa na to, że pacjent później zaufa naszej pracy. Myślę, że wtedy wie, że jest w dobrych rękach. Tak bym to uzasadniła, skąd wzięły się te dobre opinie. Chociaż nie do końca pasuje mi rola bycia ocenianym.
Swój zawód wykonuję z sercem. Oczywiście z etyką zawodową. Z takim poczuciem, że pacjent musi być bezpieczny przede wszystkim. To jest najważniejsze. Jako stomatolog nie kieruję się zyskiem, bo to jest to, co mnie boli w tym dzisiejszym świecie. Nie takie moje przesłanie. Zawsze staram się być uczciwa w tym, co robię i tego wymagam od moich lekarzy. I tacy właśnie są, bo inaczej by u mnie nie pracowali. Dla mnie są po prostu najlepsi i jestem dumna z tego, że mogę być częścią tak profesjonalnego zespołu.
Organizujemy także czasem wyjazdy terenowe do szkół i przedszkoli. Przekazujemy tam prosto ułożone informacje dotyczące zdrowia jamy ustnej, szczotkowania zębów, tego, co powinniśmy jeść, a czego lepiej unikać. Robimy takie pogadanki dzieciom w formie zabawy i przeglądy dentystyczne. Jest to jednak ostatnio okazjonalne, bo mamy pełne ręce pracy.
Czy w związku z taką ilością obowiązków, może Pani Doktor potwierdzić, że stwierdzenie, jakoby lekarz pracował 24 godziny na dobę, jest w Pani przypadku prawdziwe? Jak to u Pani Doktor wygląda?
Dr n. med. Marta Adwent: No, niestety tak. „Niestety – stety”. Praca to moja miłość, moje hobby, moja przyszłość. Wiąże się to z pewnymi wyrzeczeniami, które pociągają za sobą różne wybory życiowe i decyzje. Natomiast, gabinet funkcjonuje od wczesnego rana do późnego wieczora. Bardzo często zdarza się, że cały zespół poświęca się pacjentowi i zostajemy dłużej w pracy. Przychodzę też do gabinetu przed rozpoczęciem umówionych wizyt, wynikających z grafiku, aby przyjąć pacjenta z bólem, który wymaga natychmiastowej pomocy.
Oczywiście, dzielimy się na zmiany. Mam zespół asystentek, higienistek, które zmieniają się w ciągu dnia na 2 zmiany. My lekarze również pracujemy zmianowo. Inaczej nie dalibyśmy rady. Bez odpoczynku moglibyśmy popełniać błędy.
A jeszcze po godzinach pracy gabinetu jestem księgową. Zawsze się z tego śmieję, bo oczywiście mam swoją księgową, ale ja jestem taką księgową w mniejszym wymiarze pracy. Biorę do ręki laptopa, elektroniczną dokumentację i wypełniam całą historię choroby pacjenta. Robię to po mojej pracy, bo w trakcie wizyty nie ma na to czasu. Staram się to pisać też skrupulatnie, abym przy kolejnym spotkaniu mogła do tego wrócić i wiedzieć, co dokładnie zostało wykonane. Na tym polega ta praca i nie kończy się ona na tym, co zrobiłam w gabinecie.
Czym dla Pani Doktor jest wyróżnienie na liście stu najlepszych gabinetów stomatologicznych Top 100 of Poland?
Dr n. med. Marta Adwent: Na pewno zaskoczeniem. Bardzo miłym. Myślę, że jest to wielkie wyróżnienie i są z tym związane same pozytywne emocje. To jest taka nagroda za to, co robimy i jak robimy. Warto szczególnie tu podkreślić również słowo „my”, bo to nie tylko moje wyróżnienie. Bez mojego zespołu wspaniałych lekarzy, asystentek i higienistek nie zrobiłabym tylu rzeczy, które wykonuję w tej chwili.
Co Pani Doktor chciałaby powiedzieć pacjentom, w związku z tym, że to dzięki ich opiniom jest Pani dzisiaj laureatką listy Top 100 of Poland?
Dr n. med. Marta Adwent: Przede wszystkim: ogromny szacunek za to, że się otworzyli na współpracę z naszym gabinetem i dali nam dozę zaufania, która procentuje potem na lata. Mamy dużo pacjentów wieloletnich już.
Ogromne podziękowania. Wydaje się, że to tylko chwila, aby usiąść przy laptopie lub telefonie i wystawić opinię. Ale w dzisiejszych czasach, gdy mamy tyle zajęć i tyle do zrobienia, to jest bardzo duży szacunek i uznanie, że ktoś znalazł czas, aby napisać nam parę miłych słów. Bardzo to doceniamy.
Jesteś właścicielem tej firmy?
Dowiedz się, co dla Ciebie przygotowaliśmy.Indeks zadowolenia
Wskaźnik opinii to średnia ważona ocen we wszystkich portalach internetowych. Np. jeśli firma ma na portalu A ocenę 4/5 wystawioną na podstawie 10 ocen. Natomiast na portalu B ocenę 5 na 5 wystawioną na podstawie 90 ocen. To wskaźnik opinii wyliczamy:(4/5.10.5/5.90 )/100= 9,8/10